Porsche — Underwater road
3d award

Arion 2.0

Online|Offline aliquebrado 68.8 142.7 29 августа 2012 в 04:14 #2

Аватар aliquebradoПобед в битвах:2Побед в битвах:2
уря уря уря! ^_^




Max LIVE, XSI LIVE

The RandomControl LIVE plug-ins are native plug-ins with a direct connection to the geometry/cameras/materials/properties of the host application. They allow the user to animate all the scene properties, render still frames or animations in the framebuffer of the host application, etc...

Remarkably, the LIVE plug-ins provide an interactive render viewport that makes it possible to work on the scene while Arion catches up in parallel. This interactive render feature is provided through an ActiveShade control in 3ds Max, and through a Custom Display Host in XSI.




Instancing

The state-of-the-art implementation of geometry instancing in Arion 2.0 runs at an incredible speed on both the CPU and the GPU. Actually, in some cases instancing can be almost as fast as if there was no instancing at all, even with full global illumination. Remarkably, the cost in memory of each new instance is nearly zero.

самая большая приятность - создаются автоматически. все объекты, клонированные типом instance, становится прокси)





Displacements

Parallel displacement
Parallel displacement (often called 2D displacement) is a fast and very efficient displacement method for flat surfaces with parallel normals such as walls, floors, landscapes, etc...

Curved displacement
Curved displacement displaces micro-polygons following the normals of the base geometry. This mode must be used for curved objects with a medium or high density base mesh.

Curved + Sub-D displacement
This mode sub-divides the base mesh on-the-fly prior to applying displacement, ensuring a perfectly smooth displaced surface. It's the ideal mode to displace low polygon curved objects such as characters.





3ds Max VRay materials conversion

MAX LIVE will feature the ability to convert standard and VRay materials to our full-fledged physically-based material system.




Photometric light data (IES) and spotlights

Arion 2.0 supports IES photometric data profiles from the emitter material properties panel. Any existing emitter can now be easily turned into an IES spotlight by selecting an .ies profile in the IES map slot.




Single-sheet scattering (S5)

Arion's new single-sheet SSS supports rough transmission to create materials such as frosted glass panels, tree leaves of different densities, curtains, etc... It can even be used to simulate quick SSS on thin geometry like hair, fur or grass.




Motion Blur

Arion 2.0 supports all types of motion: pivot-based, geometry-deformation, camera motion, and also all of them combined for full-scene motion blur.

Arion also supports a customizable number of sub-frames to achieve perfectly smooth curved motion while keeping the memory footprint low.





Sub-division surfaces

Running on the GPU has serious advantages in terms of performance, but also the inconvenience of a tighter memory budget. This is one of the reasons why we've introduced render-time subdivision surfaces in Arion 2.0 and the LIVE plug-ins.

When saving memory becomes crucial, it's possible to subdivide and smoothen objects per material at render-time instead of in the modeling package.




Unlimited network rendering




и еще большая большая куча всяких изменений, в том числе более высокая скорость.
вот теперь вроде бы все, что может в работе пригодиться, и есть. мну ушел ждать крак)

btw фрая больше не существует.. вот..
Arion 2.0 is the natural evolution of both Arion 1.x and fryrender 1.x, and commercially speaking, it is the continuation of both products. In other words, Arion has absorbed fryrender. Therefore, from now on, there is only Arion 2.0.

Online|Offline Fandia 70.9 257.6 29 августа 2012 в 10:53 #0

Аватар Fandia
По скорости Arion рендерит как fry процем?

Online|Offline Hatak 0.0 12.0 29 августа 2012 в 11:41 #0

Аватар Hatak
Дисплейсмент порадовал очень!

Отличное обновление! (:

Online|Offline ainex 130.9 613.2 29 августа 2012 в 12:07 #0

Аватар ainexПобед в битвах:4Побед в битвах:4
класс ^_^

ого, аж с вреем сравнили, оптимисты, никто не догонит врей по реализму

интересно почему они взялись за конвертирование именно врейских матов и стандартных, и не сделали менталовских, или ментоловские были? или ментоловские стандартными считаются?

Online|Offline aliquebrado 68.8 142.7 29 августа 2012 в 16:57 #0

Аватар aliquebradoПобед в битвах:2Побед в битвах:2
По скорости Arion рендерит как fry процем?
хз) у них разные алгоритмы, у ариона unidirectional PT у фрая bidirectional PT, так что скорость разная на разных сценах.
экстерьер наверно арион быстрее отрендерит, интерьер фрай, но эт только предположение.

они кстати цены сильно снизили) уже ближе к октану за исключением коммерческой с плагом к максу. может даж куплю себе че-нить)

Online|Offline Hatak 0.0 12.0 29 августа 2012 в 19:01 #0

Аватар Hatak
ахаха (:

Ну посмотрим. Мне кажется это будет интересное соревнование между двумя ренедерами, друг друга буду подстегивать. (:

Немного не по теме, где взять IES`ку радужную как на скрине? (: Спасибо!

Online|Offline aliquebrado 68.8 142.7 29 августа 2012 в 20:36 #1

Аватар aliquebradoПобед в битвах:2Побед в битвах:2
это вроде не иеска, а как во фрае была приколюха irradiance faux color которая такие штуки делает
освещенное - красное, не освещенное - синее. мне так кажецца)
Что бы оставить сообщение вам необходимо войти или зарегистрироваться!

Форумещё

Конкурсы CGWarsещё

CG Art XXV
28.11.2016 — 07.12.2016 Комментарии7 Просмотров2 0

Блогиещё

Популярные урокиещё

Реклама

3dmir.ru - Вся компьютерная графика
      www.megastock.ru